tessita.reismee.nl

UWOOOOHHH in de metro

De metro nemen in Rio de Janeiro: een ervaring op zich! De NS met winterregeling, en dus overvolle treinen, is er niks bij. Het enige verschil is dat ze hier wel gewoon rijden, en elke dag overladen vol met carioca's, de inwoners van Rio. Vooral tijdens carnaval was het proppen in de metro, maar het feest begon dan ook daar al met zingende en op het plafond trommelende feestbeesten. En schreeuw maar mee: Uwoooooh!!!

Vorige week woensdag ben ik hier aangekomen! Na een lange reis van bijna 24 uur stonden Kim, Rodrigo en Thiago (zwager van Rodrigo) mij op te wachten op het vliegveld. Eindelijk Rodrigo in het echt leren kennen!

Ik was blij toen alle bagage inclusief samba-pakjes natuurlijk aan was gekomen. Want carnaval stond op het punt om los te barsten! En dat merkte je aan alles. Omdat het carnaval in Rio het grootste ter wereld is -o melhor do mundo-komen er in die periode miljoenen mensen vanuit alle hoeken van de wereld naar de stad. Het strand was druk, de straten zijn druk, de altijd volle metro's zijn zowaar nog drukker, en vooral op het busstation waar we Amy vrijdag hebben opgehaald kon je over de hoofden lopen. Amy kwam, na Mexico en Midden-Amerika in 4 maanden te hebben bereisd, ook naar Rio met het doel: carnaval! Dus na die tijd was het natuurlijk super elkaar weer te zien en dat hebben we dan ook gevierd met een lekkere pizza avond. Een all-you-can-eat pizza avond! Dit restaurant kom je binnen, en nog voor je zit krijg je verschillende soorten pizza's aangeboden. Gewone pizza's zoals wij ze kennen, maar ook (kwijlkwijl) chocolade pizza met ijs, brownies of aarbeien en bananen pizza met kaneel. Een feestje op zich dus.

Zaterdag begon officieel het carnaval. Elke wijk heeft een eigen bloco. We hebben een paar blocos meegemaakt, maar de echte carnavalskriebels kreeg ik pas toen we naar Sambódromo gingen. Dit is de plek waar beroemde samba scholen de optocht lopen. Helaas lukte het toen niet om een betaalbaar kaartje te bemachtigen maar we hebben wel de wagens, muziek en prachtige kostuums gezien voor ze hetSambódromo ingingen. Van heel dichtbij heb ik zelfs een avondje mogen ervaren hoe het voelt met zo'n verentoestand op je hoofd, haha. Er liepen namelijk wat mensen van een samba school op straat, die al klaar waren met de optocht lopen en dus een deel van hun mooie pak als presente (kadootje) gaven

Laughing
.

Een grote happening dat carnaval van Rio! En NIKS in vergelijking met het zuidelijke carnaval in Nederland, haha! Ook qua temperaturen niet trouwens. Lekker warm hier, met elke dag een graadje of 30 en stralende lucht. Nog maar 1 keer hebben we een regenbui meegemaakt, toen we naar Luccas gingen waar we waren uitgenodigd voor een churrasco (bbq). Gastvrijheid ten top, aangezien wij niemand kenden, maar de mensen zijn zooo lief!

De tijd gaat al snel, ik heb hier nog maar een kleine week vakantie en dan begin ik in het hostel. Afgelopen week zijn we er al even geweest. Mellow Yellow gaat overigens van locatie verhuizen, wanneer precies is geloof ik nog niet duidelijk, maar ben benieuwd.

Ok, ik ga nog even door hier met carnaval! Onofficieel dan, want het eigenlijke carnaval is allang al afgelopen maar omdat t hier zulke feestbeesten zijn gaan ze nog even door. Voor vanavond hebben we wel kaartjes kunnen krijgen voor het Sambódromo, en gaan we de 6 finalisten van de samba scholen zien! Morgen is er nog een heel beroemde bloco die optreedt en dan is het weer een jaartje wachten voor het grootste feest van de wereld losbarst.

Liefs en kus vanuit een sprankelend Rio!

Reacties

Reacties

Floor Borsboom

Klinkt GE-WEL-DIG!!! Vind 't zo gaaf dat jullie daar met z'n allen zijn! Ondertussen doen Jantiena en ik net alsof we er bij zijn tijdens carnavalfeestjes hier in Amsterdam :P (vannacht nog in hotel Arena!). Mis jullie! Xxx

Anita

Heey Tes!

Goed om wat van je te horen!! En fijn dat je het zo naar je zin hebt! Geniet er lekker van en ik kijk alweer uit naar je volgende verhaaltje :)

Groetjes aan Kim! Xxx Aniet

Joyce van Looij

Hey Tessa,
Wat fijn te lezen dat je het reuze naar je zin hebt en lekker uit je dak bent gegaan met carnavallen.
Geniet er nog van want straks ga je aan de bak.
Op het ogenblik schijnt de zon hier en het is heerlijk.
Heb net rotiekip gemaakt ,want we krijgen zo eters.
Ga ze lekker met hun handen laten eten.
Ok Tessa,kijken uit naar je volgende mail,
Liefs van o. Gerard en t. Joyce

Marijke en Max

Geweldig wat je allemaal al hebt meegemaakt! wanneer zet je de foto's erbij? Veel genieten van alles!!! xxx

noelie

Leuk tessa je eerste verhaal.Ga zo door we genieten er allemaal van dat merk je wel aan de reactie's.
Heb je nog een borrel genomen op m'n verjaardag?
Pas goed op jezelf en genieten maar....
Dikke kus noelie

Marlieke

Klinkt fantastisch! Veel plezier!! Xxx

Jacintha

Hey Tessa!

Leuk wat van je te horen :-) ben blij dat je het zo naar je zin hebt daar! Mja vakanties gaan altijd sneller dan je wilt he;) maar geniet daar nog maar even van! Hoewel ik denk dat je het bij dat hostel ook super naar je zin gaat hebben;) veel succes daar! Ik wacht hier in Nederland wel weer op je volgende mailtje:p

Liefs Jacintha

Charlot

Jeeej! Wauw Tes, jij geniet! Fijn! Ga nog maar lekker even door feestbeestje! LIEFS

Glenn

Hoi Tes; van je eerste reisverslag heb ik genoten.
Fijn lezend met een kopje koffie erbij.
Mooi weergegeven.
Alleen mis ik caranaval foto's !
Ik ben benieuwd en wacht overige reisverhalen af.
Geniet ze Tes.

Liefs,
Glenn x

Kim

30 graden??? tis zeker 37 graden jooohh!!!!

NPU

Tessa! Wat ongelooflijk tof allemaal, zeker met de foto's erbij, erg indrukwekkend! En erg leuk om te lezen:) Hééél veel plezier en ook succes in het hostel! Kuskus

Elle

TESS! Ooh.. wat een andere werelden leven we op het moment zeg! Klinkt weer heerlijk en geloof meteen dat je helemaal op je plek zit daar! We genieten er allebei lekker van en genieten ook van elkaars ervaringen! Niet te hard werken ;) Kus.

Ellen & Rolf

Heel indrukwekkend die enorme praalwagens. Geweldig, dat je dit hebt meegemaakt!
Hopelijk verhuist Mellow Yellow naar een leuke locatie, maar dat lezen we ongetwijfeld
in je volgende verhaal. Eerst nog even flink genieten van je vrije dagen, meis!
Knuffel,

Amy

No sa, No sa, Ooh wat klinkt het allemaal toch leuk!! Nog leuker omdat ik gewoon ook gezellig hier in Rio ben ;). Geniet nog even van ons dagelijkse loopje de berg op, want straks lig je lekker vaak aan de Copacabana....! X

Nikita

Hi ex-buuf, wat klinkt dit heerlijk en herkenbaar. Ik zou ook wel weer in Rio willen zijn. Echt super!! Lekker genieten daar en straks ook succes met het werk. Zo te zien gaat dat helemaal goed komen!! Enjoy! Liefs

Esmée

Hey sissy,

Nou, beetje mosterd na de maaltijd mijn bericht. Maargoed, beter laat dan nooit zullen we maar zeggen;)! Goed om te lezen dat je veilig bent aangekomen, nadat je weer eens de meest toeristische route had genomen die je maar kan bedenken....hahaha! Dat pizza concept wil ik ook wel in Nederland, het was echt kwijlkwijl. Ik ben benieuwd naar al je foto's over carnaval, ga zo meteen gelijk je foto's bekijken die je heb gepost op je weblog. Kan je het zonnetje ook nog een beetje onze kant op sturen, want met 30 graden maak je mij toch wel heel erg jaloers. Geniet ervan sis en ik kijk natuurlijk weer uit naar je volgende verhaal!

Veel liefs,
Esmée

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!