tessita.reismee.nl

Witte billen zijn gewoon cool


Gezien de vele opmerkingen over mijn nieuwe kledingstuk, dan hier deel 2 van HET broekje!

Er moest natuurlijk een kleurtje worden bijgewerkt, want zeg nou eerlijk: witte billen zijn echt niet zo cool als een witte bikinitop-afdruk, iets wat hier juist heel cool gevonden wordt. Helaas kan je de achterstand niet wegcamoufleren... op zoek naar een rustig plekje op het strand dus! Daarna is het een kunst om zo lang mogelijk uit te stellen dat ook maar iemand de witte rand ziet, oftewel: op je rug liggen tot het echt te warm wordt en je de zee inmoet. En dan ben je over de drempel, want iedereen heeft dan toch al gespot dat je een gringa bent met een spierwit achterwerk. Ok, dus de volgende paar uur kan je gerust in slaap vallen terwijl op je buik ligt. Volgende probleem: een verbrand zitvlak, au!

Dat zijn de dagelijkse dilemma's hier in Rio, zo zie je maar waar ik me allemaal druk over maak

Wink

Maar aan de andere kant: It's the little things in life that make my day.

Bijvoorbeeld als je op een zondag over Copacabana loopt.
De weg is dan voor auto's afgesloten en iedereen geniet van z'n vrije dag door lekker te gaan fietsen, beachvolley, wandelen, joggen of de hond uit te laten. Honden hier zijn een ware accesoire, en op zondag lijkt de hondenkledingkast geopend te worden. Je hebt er bij die sneakers dragen, tutu'tjes, strikjes, hindu stippen stickertjes of... stropdasjes. Jawel! Het kan hier gewoon. Als ik dan zo'n opgedoft beestje tegenkom, is het moeilijk om niet in lachen uit te barsten, wat voor de eigenaresse misschien niet altijd even aardig is.

Een ander mooi momentje: wanneer je 's ochtends vroeg van een favela funk feestje afkomt (niet die funk die je denkt, maar een kontschud funk), de stad ontwaakt en jij wordt bijna omver gevlogen door een enorme blauwe vlinder! En nee.. ik was niet onder invloed, Amy zag het ook. Dit is Rio!

Of je zit op het strand, 30+°C, je hebt dorst en wacht tot er een matte-man langs komt. Matte is het drankje voor op het strand, net als dat caipirinha het drankje voor een feestje of churrasco is. Het is een soort van ice-tea maar dan 10x lekkerder omdat het gemixt wordt met limoensap. Ultra-verfrissend dus! Soms komen de matte-mannetjes heel vaak voorbij, maar het lijkt wel of het extra lang duurt als je juist dorst hebt. Wanneer dan het oranje t-shirt en de 2 glimmende vaten opduiken, kan mijn geluk niet op, it's MATTE-TIME!

Dat waren voor nu even de nieuwtjes uit Rio!


De volgende update zal ik wat sneller doen, maar maak jullie geen zorgen, ik geniet hier gewoon lekker verder

Laughing

Liefs en BEIJAO!

Reacties

Reacties

charlot

KKK!! Yes ben de eerste! Superleuk om wat van je te horen! Zit toch in een totaal andere wereld he ;) hier is het lente maar nog KOUD! Geniet maar lekker van die 30 graden! LLLLIEFS!

Charlotte

Tessie! live love life while you can, heel goed! xx

jan harm

wat heb je toch een verschrikkelijk leven, hier weer 2 dagen heemstede gehad en nu naar den helder, opstappen op de base express t/m 7/5.
even mijn trui en jas aan, verwarming aan in de auto en niet meer denken aan georgie en espana :(

jacintha

Hey! Wat heb je het toch goed daar;) en zo te horen geniet je er ook lekker van :-) leuk om weer wat van je te horen :-) hier heeft vannacht gwn weer gevroren :s hoefde nog net niet te krabben! Dus geniet maar van dat temperatuurtje :p xx

lela

ach, zo jammer, ik kan de foto's niet bekijken, zie overall alleen maar een rood kruisje, zit er intussen een pic van je witte achterwerk ook ? hahahaa kusjeees

Emmely

Hey Tess!

Je (hilarische) verhalen zijn een geweldig goede afleiding tijdens het scriptieschrijven! Ik word er alleen wel een beetje jaloers van...

Groetjes! Emm

Nikita

Oooh wat heerlijk zeg! :D Ik zie alles helemaal voor me. Als ik m'n ogen dicht doe waan ik me ook even op de Copacabana, maar als ik ze weer open doe zie ik helaas een computerscherm en een grijze lucht buiten. Blegh. Geniet er maar lekker van zolang het nog kan en sterkte met je verbrande kontje. Beijo!

Marijke en Max

Heerlijk zoals je het leven daar beschrijft, ik zie het voor me!!En wij hier maar wachten op wat zonnestraaltjes! Blijf genieten van alles! Wanneer komen er foto's?

noelie

Het duurde deze keer wel lang hoor Tessa!Maar ooit komt hier ook de zon. Veel plezier daaro groeten van hiero! xxxxx noelie

Esmée

Hey sis,

Wat een heerlijke update hebben we weer gekregen! Heb gelachen om je verhaal van de witte billen, vlinders en matte-man;). Stuur je het zonnetje nu voor een wat langere periode naar ons op, want nu ben ik die regen en kou wel weer zat? Geniet er nog van sissy en hopelijk spreek ik je snel weer op de Skype:D!

Dikke kus

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!