tessita.reismee.nl

We gaan op pad en nemen mee...

- 2 pakjes noodles met kip caipira
- 2 pakjes noodles met vleessmaak
- 2 pakjes noodles met extra romige kip
- 6 zakjes aanmaaklimonade
- 4 soorten koekjes

Oja, en natuurlijk 1 bikini en 3 schone onderbroeken.

Na 2 maandjes aan Rio gewend te zijn geraakt, werd het nu tijd een ander klein deeltje van dit immense land te verkennen. Afgelopen weekend was een lang weekend hier vanwege allerlei feriados dus gingen Kim en ik naar Paraty en Ilha Grande.

Paraty is een ieniemini stadje, met een koloniaal historisch centrumpje, vervelende straatstenen, lekkere cakejes op elke hoek van de straat en een mooi uitzicht op verschillende kleine eilandjes. Allemaal prima te doen in een middagje tijd voor grote mensen zoals wij!

Dus vertrokken we de volgende ochtend naar Angra dos Reis om vanaf daar de boot te pakken naar Ilha Grande (Groot Eiland in het NL). Na een mooie boottocht langs verschillende eilandjes en baaien van Ilha Grande, kwamen we aan in het haventje van Abraão.

Niks geen verlaten stranden a la ‘drink met je billen bloot melk uit een kokosnoot', wat we hadden verwacht! Het was meer een klein toeristisch paradijsje. Heel mooi, met piratenbootjes in de baai en relaxte sferen, dat wel. Die piratenbootjes zagen er leuk uit en ondanks dat het weer niet erg zonnig was, besloten we de volgende ochtend om een tochtje te maken. Niet met echte piraten natuurlijk, maar met nog een lading andere toeristen (wel brazilianen). In Laguna Azul kon je snorkelen, en gelukkig waren wij goed voorbereid. Weliswaar zonder snorkel, maar mét duikbril. Een tropische storm en een stuurboord-bakboord-momentje hebben we ook nog meegekregen op de terugweg.

Na deze spannende avonturen was het tijd voor de pakjes noodles. Jaloerse blikken in het hostel door dit culinaire hoogstandje!
De volgende ochtend zijn we na het superontbijt incl. alles wat je maar kan bedenken, teruggegaan naar home sweet home Rio

Cool


Hier nog steeds lekker aan t genieten van alles, Brasil is eigenlijk nog leuker dan ik van te voren had verwacht! Over een kleine 3 weken gaan Kim en ik ook nog eens Buenos Aires verkennen :) Kan niet wachten! Ondertussen klussen, koken en schoonmaken we lekker verder hier in het hostel.


Um beijo com sabor de chocolate!

Reacties

Reacties

Hanna en Errol

Lieve Tes,
Ik heb weer eens genoten van je verhalen, wat een leuke verhalen zeg. Het lijkt alsof ik het zelfs mee maak als ik die lees. En dan denk ik: zal dat de volgende vakantie
bestemming worden. Het ziet er prachtig uit. En de foto's niet te vergeten. Die papaja's daar ben ik ook dol op. Fijn dat je het naar je zin hebt. Tot een volgende keer. Kusjes
o. Errol en t. Hanna

Joergen

Klinkt en ziet eruit als een paradisio! Hoe was t snorkelen zonder snorkel? x

Jacintha

Tessa!

Geweldig die verhalen van je :-) en dan heb ik de foto's nog niet eens gezien! Maar die bekijk ik wel ff op fb als ik achter mn laptop zit;) zijn ze nog groter en mooier:p ahah je witte randje al weggezond? Ahah nou hier is alles nog wit en wachten we nog steeds op de zon:p veel plezier in Argentinie En doe Kim de groetjes :-) xx

Charlot

Klinkt heeeeeerlijk! liefs

Esmée

Hey lieve Tes,

Wat een leuk verhaal om te lezen. Goed om te horen dat je het nog steeds zo naar je zin hebt en ook wat uitstapjes maakt/gaat maken buiten Rio. Ik had niet anders verwacht dan dat je zou zeggen dat Brazilië veel leuker is dan dat je had gedacht....haha! Kom je nog wel terug naar ons kikkerlandje;)? Eigenlijk is het meer een verzoek dan een vraag;)! Geniet er nog lekker van, ik ga me nu maar weer jaloers maken aan de foto's die je hebt gemaakt en op je weblog hebt geplaatst. Stuur je het zonnetje nou nog een keer deze kant op, want ik heb niet alleen witte billen, maar een heel melkwit lichaam, wat ook wel toe is aan zon.

Dikke kus

Marijke en Max

Weer genoten van je heerlijk verhaal en de prachtige foto's!! Had ook niet anders verwacht dan dat Brazil je zo goed zou bevallen! En ook nog naar Argentinie, geweldig dat je daar naar toe gaat! Ben benieuwd hoe het daar is? Blijven genieten van alles!!! Dikke kus!

Nikita

Lekker hoor dat jullie er even tussenuit zijn geweest. Hmm blijkbaar was ik op een ander moment op Ilha Grande, want toen was het wel erg rustig en een echt paradijsje! Maar goed, blijft altijd lekker zo'n eilandje. Fijn om te horen dat je je daar zo goed vermaakt. Had eigenlijk ook niet anders verwacht! ;) En naar Buenos Aires! Ben jaloers!! Ik wil ook terug. Geniet ervan! Ben benieuwd hoe je het vindt! Liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!