tessita.reismee.nl

All good things come to an end..

En ik kom woensdag alweer naar huis! Ongelofelijk! Voor hoe lang... dat weet ik nog niet
Laughing

Zal nog even wat vertellen over laatste weken. Ik ben namelijk samen met Kim in nog een ander land op dit prachtige continent geweest!! Argentinië! We vlogen ongeveer 1,5 maand geleden naar Montevideo en vanaf daar naar Buenos Aires. Nog maar vers aangekomen in de stad vlogen de empanadas en heerlijke alfajores ons al om de oren, wat een eten heeft dit land! De familie van Kim is van goud; we sliepen bij Jorge (haar papi) en eten deden we meestal bij Abu (oma). Daarnaast nog veel familie en vrienden van Kim leren kennen, die stuk voor stuk echte Argentijnen zijn (oftewel: heeel lief en gastvrij). De stad hebben we grotendeels gezien; niet alleen de toeristische dingen, maar ook delen zoals Chinatown -samballll!!- en een boliviaanse wijk. Super allemaal! De stad is zo mooi, weer heel anders dan hier in Rio en een beetje Madrid-achtig.

Ondertussen bleven we lekker dooreten van de choripanes, oma's empanadas, chocolaatjes, broodjes met dulce de leche, aardappeltjes en pompoen uit de oven, lekkere vleesjes, verse pasta's en zo kan ik nog wel even doorgaan. Een feestje, totdat we bijna uit onze broeken scheurden.

Toch ook wel weer heel blij om weer in Rio te zijn, het was hier inmiddels al zo gewend geraakt. En dan niet alleen de warmte, maar ook de mensen, stad en het hostelleventje.

Een paar weken geleden heb ik nog een weekje in ‘de mansion' gezeten; een enorm huis, met zwembad, waar Stefano (de eigenaar) ook een hostel gaat beginnen. Daar moest nog flink hard gewerkt worden om alles redelijk aan kant te krijgen voor een groep scouts die kwam voor het int. evenement Rio+20.

Ook toen weer blij om terug te gaan naar Copacabana. T is hier gewoon zo fijn, altijd levendig en dicht bij het strand. Ik zal dit leventje wel gaan missen komende maanden in NL, dus daarom nu nog eventjes goed genieten.

Vandaag was een mooie dag: Kim en Rodrigo gingen trouwen! Na gisteren onze nageltjes mooi te hebben gedaan in de salon in Irajá (waar zij wonen), hebben we lekker uitgebreid (zere buik na afloop) gegeten bij de churrasqueria. Vandaag was dan de dag, ze hebben er lang op moeten wachten door heeel veel papierwerk. Met z'n achten kwamen we bij het gemeentehuisje aan, waar al een flinke rij stond om getrouwd te worden. Gek is dat je hier met 3 andere koppels tegelijk wordt getrouwd, ff wennen wel! Maar uiteindelijk was het toch wel mooi en officieel vooral -met een rechter die de koppels trouwt- en toch ook een slappe lachje tijdens Kim d'r nazegging en een klein traantje na afloop.

Nu is ze helemaal klaar voor een permanente visum papieroorlog! Maar stukje bij beetje wordt ze al meer carioca.

Foto's komen snel! Als ik weer in NL ben, iedereen heb gezien en me daarna weer verveel

Tongue out

Banentips zijn meerrrr dan welkom trouwens!
Liefs en dikke beijo vanuit Rio

Amy

Tessie!! Dat zal inderdaad wel weer even raar zijn, als je straks je koffer moet pakken...Gewoon nog even niet aan denken en genieten nog van de laatste week!!
Beijo!!

Tess

Ooh.. Klinkt weer heerlijk! We hebben gisteren de eerste echte zomerdag gehad hier, wie weet breng jij er weer wat meer mee.. En geniet er zeker van daar, want hier zal het ook weer wennen zijn ;) Zie je snel, x.

Elle is de naam

ahum..

Maartje

Geweldig! Kan niet wachten op die foto's! Geniet nog van je laatste dagen! Xxx

Marlieke

Geniet van je laatste dagen!! Xx

Ellen & Rolf

Zijn benieuwd naar je volgende plannen en kijken uit
om je weer te zien.
Geniet nog even van Rio, alvast goede reis + dikke zoen!

Jacintha

Tessa!

Wat leuk weer wat van je te lezen! En Kim getrouwd leuk! Feliciteer dr maar van mij! Kan me voorstellen dat je geen zin hebt om hierheen te komen..mja moet je dus nog maar even lekker genieten daar! :-)

Liefs

noelie

goeie reis en Tessa we zien naar je uit!!
xxxx

Esmée

Hey sis,
Wat een leuk verhaal weer. Bijzonder om een bruiloft mee te maken. Dat zie je ook niet elke dag. Ik kijk uit naar de foto's, maar natuurlijk nog meer op je komst naar Nederland. Tot snel lieve Tes.
Kus

Marijke en Max

Weer genoten van je verhaal, jammer dat we nog even op de foto's moeten wachten! Wat is het snel gegaan he Tes! Zuig je nog even helemaal vol met het leven in Rio! Goeie reis en tot op Schiphol!!! xxx

Charlot

Jaaaa! Wil de verhalen wel wat uitgebreider horen! Snel zien! Kom je naar mn voorstelling in september? Liefs!

Lita

Lieve Tessa,

Een prachtige ervaring. Je hebt echt genoten. Ik ben blij voor je. Prachtige foto's. Je komt woensdag al naar huis. Yeppie!!! Ik hoop je gauw te zien. Kus, Lita

Dalinho, Shifanja, Jahlina en Joenna

Lieve tante Tessa, Fijn dat u weer naar huis komt. Het zal moeilijk voor u zijn om afscheid te nemen van de vrienden daar. Doe ze de groeten van ons en ook de felicitaties aan het bruidspaar Kim en ....Begin er nu maar aan te wennen en wij wachten hier op je. We houden van onze tante. Kus van Dalinho, Shifanja, Jahlina en Joenna.

Kim

Tessinhaaaa ik mis je nu al!!!! :'(