tessita.reismee.nl

La Ceiba

De vlucht Amsterdam naar Atlanta ging goed, ik zat lekker en ook heel eventjes kunnen slapen. Plotseling hoorde ik een schreeuw en vervolgens werd er omgeroepen of er misschien een dokter in het vliegtuig zat. Een jongen 2 rijen voor me had een epilepsieaanval, best eng. Gelukkig waren er meer dan 4 dokters en ging het snel goed. Een half uur voor de landing besloot mijn buurmeisje dat het wel leuk was een glaasje appelsap over mn broek te gooien.. Pff.. Door de zware security check op schiphol hadden we een uur vertraging. Ik kneep m daardoor al een beetje want had op NY maar 2,5 uur. Gelukkig hadden we de vertraging een beetje kunen goed maken onderweg. We kwamen slechts een half uurtje dan gepland aan. Toch haastte ik me uit het vliegtuig naar de paspoort controle, wat ik daar zag leek op de hel.. Zoveel mensen in de rij!!! Heb echt lang in de rij gewacht, meer dan een uur. Toen moest ik echt haast maken, heb iemand aan de andere kant van de lijn gevraagd of ik voor mocht. Door de controle had ik nog maar een half uur. Bagage opgehaald, weer ingecheckt (gelukkig hoefde niet alles eruit) en gerend als een kip zonder kop, met een treintje naar andere terminal, door de sneeuw gerend, en uiteindelijk alle mensen voor de douane ingehaald. (door de enige amerikaan die me hielp) Bij de douane konden ze niet moeilijker doen volgens mij, maar goed kwam precies op tijd bij de gate. De reis vanaf NY naar Atlanta heb ik niet kunnen slapen en aangekomen op het luxueuze Atlanta heb ik me op een heerlijk comfortabel bankje gestort waar ik de nacht heb doorgebracht. 11u wachten had ik me iets anders voorgesteld, het viel nog mee! De volgende ochtend ging het vliegtuig naar San Pedro Sula. Van deze vlucht heb ik niet veel meegemaakt, alleen dat we over Cuba en langs Mexico vlogen, ( zag ook echt de kust!) Op San Pedro was ik superblij toen mn bagage er was, had het niet verwacht. Vanaf het vliegveld nam ik een bus naar la Ceiba, die duurde 2,5 uur. Onderweg prachtige uitzichten, mooie natuur en ook veel armoede gezien. Het deed me heel veel denken aan Mexico! Helaas werd het al snel een beetje donker en ook m´n ogen hielden het niet meer vol. Eenmaal in La Ceiba was Rafael er om me op te halen, hij bracht me naar hun huis waar ik de komende week verblijf. In eerste instantie zou ik naar het huis gaan waar ook de andere studenten wonen maar die zat vol. Vind het wel leuk dat ik hier het eerste weekje zit, het zijn hele lieve mensen en veeeel kindjes! Ze zijn heeeel nieuwsgierig naar alles en vragen met het hemd van mn lijf, wel heel lief. Vandaag zijn we al door heel La Ceiba gegaan, familie bezocht even buiten de stad en naar de shopping malls. Ben wel bekaf en ze hebben me gevraagd of ik vanavond mee uit ga.. We zullen zien!

Alles goed dus, helaas geen zon maar regen en ben benieuwd hoe maandag zal zijn mn eerste dag op stage!
Daar al de schaatsen uit de kast???

veel liefs!!

Reacties

Reacties

Ellen

Hi lieve Tessa,
Fijn dat je die lange trip achter de rug hebt. Je beide nichtjes zijn ook weer goed op hun bestemming aangekomen. Hier sneeuwt het nog steeds en helaas ook geen zon. Véél succes maandag + knuffel,

Kim

tessiiiiinhaaa je bent er!! wat een hel die vlucht zeg! pfff gelukkig zit je nu lekker daar :) ik had ook de eertse dag regen :P miss hoort dat zo! het zal vast beter worden :) hier was het vandaag echt warm!! veel plezier daar!! kusss

Dewi

Gelukkig je bent er! En alles is goed, dan kan ik ook weer rustig slapen:P heel veel plezieros en succes op stage ik heb achie al naar La ceiba gestuurd dus die zal binnenkort wel langs komen vliegen puntje bij paaltje zit het gewoon goed:) x Dewi

Anita

Heey Tes! Goed om te horen dat je veilig bent aangekomen ;) Ben benieuwd hoe je stage gaat bevallen! Hier (Den Helder) kan nog steeds niet geschaatst worden hoor :P wel te koud!! (gevoelstemperatuur -10/-15 ;)) Veel plezier! xxx

Ter

Hi Tessiepoep!

Wow wat een stress nog allemaal onderweg! Het is maar goed dat jij al zoveel ervaring hebt met reizen, want ik zou toch echt lichtelijk overspannen zijn geraakt.. denk ik zo! Maar fijn om te horen dat je veilig bent aangekomen en ook liefelijk ontvangen bent! Nu nog een dagje genieten/uitrusten en dan morgen aan de bak!! Ben benieuwd hoe je het vind! Goodluck girl! Geniet en have fun!

Veel liefss ter

Mama

Gelukkig is alles goed gegaan en ben je veilig aangekomen; ik ben met je meegereisd hoor! Rust lekker uit en veel succes voor maandag! Ik kijk alweer uit naar je volgende verhaal! Dikke knuffel xxx

Kathi

guapa!!!
dios mío, q viaje tan largo!!!
pero q bien q por fin has llegado :)
aki tdv hace puto frío y esta nevando muxo, así k no puedo esperar hasta k me vaya a rio jeje
te deseo un buen primer día de trabajo mnana!!
besos

Ryanne

Tessa, bedenk maar zo.. Na regen komt zonneschijn;) En je zit er nog lang genoeg dus het komt vast goed!!
Wat een vlucht, knap al dat haasten in je eentje bij NY, ik zou in me broek poepen van angst...
Hoe oud zijn die kindjes waar je nu een weekje bent dan? Je mag ze nog niet alles vertellen hé! haha..
Ik heb nog niet geschaatst, wel op het ijs gestaan achter in de sloot.. (A) Heb geen schaatsen, moet ze nog steeds kopen!!
Lieverd!! Veel plezier en succes maandag.. Ben benieuwd hoe je stage zal zijn!!
xxx

Elle

Tess! Je hebt de vlucht helemaal overleefd, doe je goed! Was het nachtje op het vliegveld mee gevallen? Dat hebben we wel eens anders meegemaakt. hehe Geniet ervan, en succes morgen met werken! X.

samantha

hai tes! gelukkig is je vlucht goed gegaan zo wat heb jij gestresst daar even!! maar leuk dat ze allemaal zo vriendelijk zijn daar, geeft je al een fijn gevoel denk ik! succes met je eerste stagedag!xx en gr van de fam.

noelie

dag lieverd,ik ben de hele tijd met je mee gevlogen,ben er bekaf van.wat een ervaringen he?deze reactie is de eerste op mijn laptop,nog een beetje eng hoor,op goed geluk gaat alles.maar t lukt.veel succes morgen en ajeto x x x x noelie

Melanie

Lieve Tess,

yeaah! Je bent veilig aangekomen! Heb aan je gedacht hoor! Heel veel plezier en succes morgen, je eerste stagedag! :-)

XXX

Esmée

Hey Tessie,

Oh oh, wat een horror vlucht! En wat heb jij moeten stressen zeg! Het is tegenwoordig niet bepaald meer een feest om naar de VS te vliegen:(. Al met al, ben ik erg blij om te horen dat je wel veilig in Honduras bent geland en toch al je vluchten hebt gehaald. Wat leuk dat je de eerste week bij een gezin verblijft. Wellicht kunnen zij je een hoop van de omgeving laten zien. Ik ben benieuwd hoe je straks je nieuwe verblijfplaats vindt. Nou, ik ga maar eens slapen, want het is weer eens veelte laat. Heel veel succes morgen op je eerste stage dag en ik kijk uit naar je volgende verhaal;)!

Dikke kus

Lita

Lieve Tessa,

Ik ben blij te lezen dat je goed bent aangekomen.

Hoe was je eerste stagedag?. Ik ben benieuwd.

Ik denk aan je, lieverd.

Veel liefde! Lita

Charlotte

Hoi Tes,
Je reis klinkt erg avontuurlijk!
Leuk je verhalen weer te kunnen volgen, veel succes met de stage!
xx Charlotte

Jacintha

Hey Tessa!
Leuk om te lezen zeg! Ben benieuwd hoe het werk je daar bevalt! Ik heb nog geen internet, maar ik heb nu even niet veel te doen dus..heb ik even je verhaaltje gelezen en er zelf een geschreven hihi:) maar ben blij dat je ook veilig en op tijd overal bent aangekomen!
xx

lela

hoi tes,
die reis heb je helemaal overleefd, wat een ervaring. met de soortgelijke verhalen maak je straks een spanmende bestseller lieverd.
veel succes en tot het volgende hoofdstuk :)
xxx lela en jan harm

Kelot

Tjonge jonge!! Wat een stress inderdaad! Wat een reis! En dat allemaal om een paar centjes te besparen ;) leuk om weer avonturen te lezen! Veel plezier! Ben nieuwsgierig naar hoe je stage is! Dikke zoen

joyce

Hola Tessa,
De week zit er bijna op.
We zijn reuze benieuwd hoe het gegaan is en als je nu al op je kamer zit.
Wat een afscheid he?
We vinden het hartstikke knap van je hoe je dit avontuur weer aangaat.
alles ok hier.
De voorbereiding voor de 6de verloopt voorspoedig geloof ik.
Mag me nergens mee bemoeien.
Echt erg!
Maar ik probeer het vol te houden.
Hey lieverd een dikke kus van o.Gerard en t.Joyce.
Tang boeng

Jurgen

Wat goed dat je toch aangekomen bent na al dat gedoe :) Ben benieuwd hoe je eerste dagen waren! Ga je hier ook nog foto's posten? iMucho exito y beso de Holanda!

Nikita

Hola chica, wat een reis zeg!! Gelukkig heb je het allemaal gehaald. Balen van die regen, maar volgens mij heb je inmiddels zonneschijn :) Heel veel succes met je stage en geniet van alles! Liefs uit Buenos Aires!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!