tessita.reismee.nl

Bijna weekend...

Dat gaat wel snel zo, al 2 weken voorbij!
Mijn dagen zien er als volgt uit: om 8u begin ik met werken, daarvoor heb ik al een uitgebreide wandeling en stofhappen gedaan vanaf mi casa door de drukke straat San Isidro naar de school. Voor ik vertrok heb ik pap gegeten óf pannekoeken óf cake óf iets met bonen wat ik nog niet helemaal wegkrijg zo in de vroege ochtend. Op het kantoor begint het altijd tranquilo en we bespreken een beetje wat we gaan doen die dag. Vanachter m´n computer kijk ik op Calle San Isidro waar altijd wel muziek gedraaid wordt en waar de taxi´s je om de oren vliegen. Ik ben meestal wel blij als we een opdracht krijgen buiten de school, want zo´n hele dag op school zitten is niet echt iets voor mij. Laatst ben ik samen met Hector, een van mijn collega´s, verschillende organisaties afgeweest om informatie te vragen voor evt samenwerking met de school.
De groep leraren op de school is heel leuk, de meesten zijn jong en houden van een feestje. Afgelopen maandag was het de verjaardag van een van de leraressen, dus dat werd goed gevierd met eten, drank, muziek en taart natuurlijk. Dit weekend zal ook weer geslaagd worden, want we gaan naar Roma waar Marcos en Rahel (zwitserse) een berghotelletje hebben geopend in de jungle en waar regelmatig feestjes worden gegeven. Alle leraren gaan ook en de studenten die er nu nog zijn (helaas maar 3..) We gaan om 8u s ochtends al weg en zullen de hele dag daar verblijven. Zondag wordt dan hopelijk een dagje dat ik een beetje kan uitrusten, want ben behoorlijk moe door al dat harde werken en activiteiten.
Ondertussen is mijn tempo er niet echt op vooruit gegaan, loop nu ong 1,5 km per uur. Dat komt vast door al die kilos bananen die ik al gegeten heb, zowel zoete als tajadas (soort aardappelsmaak). Ook de miljoenen bonen doen het goed retteketet in het toilet. Elke dag onder de douche met een kakkerlak behoort ook tot mijn ritueel en ontbijten met 2 gekko´s mag niet ontbreken in deze opsomming. Er tovert zich een klein gemeen glimlachje op mijn gezicht als ik het weersvooruitzicht in Nederland op de radio hoor: regen en een beetje sneeuw. Ik zal een klein beetje warmte richting jullie sturen goed??

Reacties

Reacties

Kelot

Whaaah =) dat klinkt inderdaad fijn, lekker warm daar! En feestjes! Dat is wel aan Tes uitbesteed ;)
Maar douchen mét kakkerlak..? Brrrrrr, ik krijg de kriebels als ik eraan denk. Fijn om van je te horen! En lieve foto!
Dikke zoen

Nikita

Leuk!! Zo te lezen ben je al aardig ingeburgerd! Have fun in Roma! :D xx

Ryanne

Tes. wil je je gemene lach even voor je houden.. Het is hier vet verrot weer! Begon een half uur te sneeuwen(nat) als een gek,, nu iets minder maar is een sombere boel....:(
Wel gezellig al die beesten Tes? Heb je de kakkerlak en gekko al een naam gegeven?
Leuk trouwens die foto!:) En, dat je fanatiek aan et wandelen bent? Thempoo moet wel dikk omhoog.. minimaal naar de 5 km per uur:P
xxx

Esmée

Hey sis,

Wat schrijf je toch altijd leuke en humoristische verhalen. Ik heb in ieder geval weer gelachen;)! Je stage klinkt wel afwisselend, soms op kantoor, maar gelukkig ook wel activiteiten buiten de deur. Dit weekend is je feestje, ben benieuwd naar je verhalen. Het klinkt allemaal erg leuk:)! En dat je wat warmte naar ons opstuurt, erg graag:)! Het sneeuwt momenteel in Amersfoort, maar het blijft niet echt liggen. Ondanks dat is het toch bijzonder glad bij mij voor de deur, dus ik moet erg oppassen! Wat beter weer is dus meer dan welkom;)! Nou Tes, pas goed op jezelf en we contacten weer.

Dikke kus

Mieke

Heey aap

die naam kan nu wel weer met al je bananen:P:P
Wij leven weer in un witte wereld dus stuur maar even un heleboel zon en warmte want dit begint te vervelen:P

Je hebt het lekker druk feestbeest;) komen er nog wel meer stage gangers die kant op?
Liefs xxx

Ter

Hi lieve tes!

Kakkerlakken onder de douche? fijn om te horen dat je al wat vrienden hebt gemaakt daar! ;-p

Je hebt het dus lekker druk daar! Een beetje uitrusten moet idd ook op zn tijd he! Maar Ryan heeft wel gelijk.. je tempo moet wel wat omhoog, maar.. RESPECT hoor tess!!
Het zou fijn zijn als je even een straaltje zon deze kant opstuurt voordat ik weer met mijn auto tegen een muur aanzit! Geniet van de vele leuke feestjes en we houden contact!!

Veel liefss xx

Jacintha

haha dus jij ben ookal zoveel aan het wandelen! hahah wij ook hoor:p gelukkig niet stofhappend. En ben blij dat wij toch wel wat westers eten hebben:) hahhah maar tis wel slopend he opeens zoveel werken! ik merk het ook hoor! Hopelijk heb je een beetje kunnen uitrusten dit weekend!:)
xx

Merel

Vecinita!

Zoals beloofd ben ik nu op mijn werk en doe ik net alsof ik druk bezig ben met links te plaatsen voor het bedrijf. Is helemaal niks van waar! Blijf dus maar leuke verhaaltjes schrijven want dan heb ik ook wat te doen!

Un beso!

Elisa

Jaah jaah tes..de kou hier is wel uit te houden hoor ;)..haha nee echt totaal niet gewoon! Het is super koud dus geniet daar lekker van het warme weer, het lekkere eten, de mooie gebieden, de feesten.. Denk je ook een beetje aan je familie ;)

Veel liefs en een dikke knuffel,

Elisa

kelly

dag tessie:D

nou in der daad bewwar je glim lach maar hahah
vandaag heeft het de hele dag geregent en begint te weer te vriezen duss.......... dat word ijs op de weg..

boffkont dat je er bent lekker feesten en leuke dingen doen enz:D
jammer van je kleine vrienden maar ja schijt maar lekker op ze . gaan ze vast wel weg hahah

ben benieuwd naar je feestelijke verhalen

have fun
liefsss xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!