tessita.reismee.nl

Met de groeten van Nicole Kidman

~ Honduras ~


Het land waar mañana net iets anders betekent dan gewoon morgen.
Waar de mannen nog de deur voor de dame openhouden.
Waar een maaltijd zonder boon geen echte maaltijd is.
Waar het niet uitmaakt als je gordita - een beetje dik- bent.
Waar je op dinsdag voor ongeveer 1 euro naar de bios kan.
Waar de taxichauffeur je diep in de ogen kijkt en zegt: je lijkt echt op Nicole Kidman.


Ehm.. ja, ik verbaas me nogal eens. Het zijn kleine dingetjes maar toch maken die kleine dingen het wel heel anders en ik zal me wel blijven verbazen soms. Zo verbaas ik me dat ik nu na 3 weken alweer toch niet zo heel veel moeite heb met om 7u opstaan. Als ik dan naar school loop wordt er ongeveer 10 keer gefloten, geroepen en nog vaker getoeterd. Zelfs al trek je een vuilniszak over je hoofd denk ik. Ook blijft het elke keer nog wat vreemd dat er iemand is die alle maaltijden klaarmaakt, ook hoef ik geen bordje af te wassen. Aan de andere kant moet ik wel zelf mijn was doen als ik een beetje geld wil uitsparen. Dat gaat op de hand en met koud water, en ik kan zeggen dat het best zwaar werk is en dat mijn kleren ook niet al te fris meer naar lekkere wasverzachter geuren.

Afgelopen weekend was het grote feest in Roma, even buiten Ceiba. ’s Ochtends om 8u was bijna iedereen al klaar om te gaan, ware het niet dat sommige mensen op zich lieten wachten waardoor we pas 2 uur later konden vertrekken. Het maakte allemaal niet uit, het was prachtig weer en we zouden nog de hele dag voor ons hebben. Het hotel en tevens huis met zwembad van Rahel en Marcos ligt fantastisch midden in de jungle en dus een superlocatie voor een groot feest. We waren ongeveer met 30 man, waarvan de jongste rond de 5 jaar en de oudste rond de 60. Al snel gingen we door de jungle, een pittige hiking van ongeveer een half uur, naar de rivier/ waterval. Supermooie tocht waarna ik ongeveer 100 muggebulten rijker was. we hebben een tijdje in de rivier gezwommen en toen weer terug naar het huis waarna er nog een stuk of 283 muggebulten bijkwamen. Daar begon de bbq, heerlijk eten en drinken natuurlijk. Na een tijdje werd iedereen het zwembad ingegooid, met of zonder kleren. De kindjes die niet konden zwemmen, ongeveer 6, klampten zich vast aan zwemjuf Tessa. Het mag duidelijk zijn dat guaro - drank- niet kan ontbreken op een hondureens feestje. Na een paar uur wisten sommigen niet meer van voor dat ze van achteren bestonden zeg maar. Toen ik de volgende ochtend uit m’n tentje kwam gekropen, na een nacht van een welverdiende 2 uur slaap, was de stand van muggebulten opgelopen tot een record hoogte van 2481 stuks, daarnaast een aantal flinke blauwe plekken van het zwembadgegooi. Je moet er iets voor overhebben, een mooi feestje was het wel!
Verder deze week weer gewerkt, de ene dag is wat interessanter dan de andere. Woensdag had ik samen met Hector eigenlijk een afspraak met een organisatie die veel doen op het gebied van duurzaam toerisme, alleen moest Hector lesgeven dus was het just me. Best spannend, helemaal omdat we ergens over praten waar ik nog vrij weinig van weet (het National Park hier vlakbij).
Woensdag mocht ik ’s middags mee op excursie naar Laguna Cacao, een geweldig natuurgebied waar heel veel verschillende diersoorten leven. Met z’n vieren in een Cayucu, uitgegraven boomstam, was in het begin best even spannend omdat het zo onstabiel lijkt. Helemaal toen de gids vertelde dat er ook gevaarlijke dodelijke slangen in het water zwemmen en zelfs krokodillen.. slik.. Maar ben nog helemaal compleet en zelfs 5 van m’n beste vriendjes (monkiesss) gezien. Natuurlijk konden we de apenkreten niet laten, waarop we slechts met een opgetrokken wenkbrauw werden aangekeken door zowel de gids als de apen.
Vrijdagmiddag ben ik met m’n huisgenootje naar de kinderopvang geweest en daar een fotoreportage gemaakt en met de kindjes gespeeld, was heel leuk en deed me weer even denken aan de tijd in Mexico.
En dan is het weer weekend, heerlijk! Niet veel plannen, behalve relaxen, fiesta en zondag waarschijnlijk naar een Garífuna festival.

Ik denk vaak aan jullie!! xxx

Reacties

Reacties

Anita

Hey Tes! Leuk verhaaltje weer :D En nice zo'n feestje ;) Ben toch wel trots op je hoor dat je aan het 7 uur opstaan begint te wennen ;)

Fijn weekend! xxx

Ryanne

Tes,, wat een wilde nacht zeg met al die muggen!!;)
haha leuk dat je zo veel in de natuur doet, klinkt echt super mooi!!
Dikke kus!!

Floor Borsboom

Wat een leuk verhaal!! Ja die melancolia voel ik wel als ik dit soort dingen lees hahaha maar zooo leuk om te lezen wat je allemaal doet, ervaart, en ondekt in dat gebied, waar ik zo gek op ben... Flink schudden he op dat festival!!
besos

jan harm en lela

Leuk Tes, vooral die opmerking over nicole kidman :D bedankt voor leuk verhaaltje, blijft alles steeds heel spannend.

xxxx

Wendy

Hai Tes!
Super om je verhalen te lezen!
Blijf genieten xxxxx

Nikita

Hee Nicole, mooi verhaal! Klinkt als een lekker weekend! Wel balen van de mosquitos! Mooie foto's! Enjoy Garífuna festival!! Beso

Ter

Hi tessie!

Dit klinkt toch allemaal fantastisch en vooral niet saai! Leuk ff naar de kinderopvang.. vast heel anders dan hier in NL! Hier ligt weer een nieuw, vers pak sneeuw! kijken hoe we dat weer gaan overleven deze week.. zonder de auto en met de fiets! Jaa.. je leest het goed! Ter op de fiets! Mis jou ook meid!
Have fun!!

Liefss xx

Kelot

Wow Tes! Je ontpopt je als een ware poëet! Tof om je verhalen te lezen, ik merk dat dit land veel met je doet. Je maakt heel wat mee!
Haha, en jij lijkt op Nicole Kidman? hilarisch. Zij is toch blond? en prachtige foto's zeg!
Meer meer! ;)

dikke zoen!

Esmée

Hey Tes,

Wat een heerlijk verhaal heb je weer geschreven:)! Die opmerking over Nicole Kidman is wel erg grappig. Moest je zelf ook niet ontzettend lachen;)?! En wat ben je toch alweer heerlijk ingeburgerd in Honduras:). Wat vreselijk van al die muggebulten. En ik maar denken dat iets donkere mensen altijd wel de dans ontsprongen, nou jij bent het levende bewijs dat, dat dus niet waar is. Het is maar goed dat je het verhaal over die gevaarlijke dodelijke slangen en krokodillen er nu pas in zet, want als je nog moest had ik mij ernstige zorgen gemaakt....hahaha! Ik hoop dat je weer een fantastische weekend hebt gehad en ik denk ook veel aan jou.

Dikke kus,
Esmée

Lita

Lieve Tessa, Ik heb weer genoten van jouw verhaal. Prachtig hoe je dat allemaal schrijft. Ik heb meteen heimee!!!!!!
Veel liefde voor jou en de mensen daar.

kelly

dagg tessie,

nou wat een wilde avondturen allemaal met die dodelijke beesten en krokodillen. echt wat maak jij mee zeg. leuk dat je even weg was met al die mensen..

heel veel plezier dit weekend met de feestjes enz

liefsssss x

Charlotte

Ha die Tes,

Mag ik even zeggen dat je 'werkweek' toch ook verdacht veel op een weekend lijkt....?
Superleuk je verhalen te lezen, volgens mij wil ik nu ook naar Honduras....
xxx uit Oz!

Kelot

Lieve Tess! Goedzo dat je zo geniet, lekker veel mensen ontmoeten! En maar goed dat we niet in Amerika zijn geboren ;) Leuk om de foto's te zien, krijgen we een beetje een beeld van waar je werkt. Warm zeker..? Dikke liefs!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!