tessita.reismee.nl

Fiestas, voetbal en nog meer bonen

Zaterdagochtend.. ik word wakker om half 8 en schrik op wanneer ik de tijd zie: oh nee, kom veel te laat op m'n werk! Maar dan besef ik me: joepie, ‘t is weekend. Als ik daarna om 9u weer wakker word hoor ik het buiten al gieten.. Kak! Ik wilde zo graag naar t strand vandaag! Het is de hele week hartstikke mooi weer geweest en warm ook; elke keer kwam ik weer met een zweethoofd aan op t werk. Alles is zo anders als het regent, vooral omdat bijna alles zich buiten afspeelt. Ben vandaag dan ook maar thuisgebleven en een beetje gelezen en filmpjes gekeken.

Afgelopen week was er weer een die snel voorbij ging, wat een goed teken is natuurlijk. Vermaak me ook prima, het werk wordt al interessanter nu ik wat beter doorheb hoe het allemaal werkt. De vooruitzichten voor de komende weken zijn ook leuk: ik moet naar Utila (een van de Bay Islands) om daar de andere school van Central America Spanish te bezoeken en dingen te regelen met degene die de nieuwe website heeft gemaakt. Super natuurlijk, helemaal omdat ik al zulke geweldige verhalen over Utila heb gehoord en er meerdere collega's met me meewillen om het eiland te laten zien. Daarnaast zit er waarschijnlijk ook een bezoek in aan de partnerschool in Copán (dicht bij Guatemala). Ben reuzebenieuwd!
Heb super collega's, waarmee ik meestal 's avonds wel afspreek. Afgelopen maandag was Rocio jarig, dus hebben we daar een feestje gebouwd waar de buurman alleen niet heel blij mee was. Dinsdag was een filmavondje met m'n huisgenootje Caleb en z'n buddy, Hector en Joshue. Woensdag ben ik ook weer op stap geweest met de muchachos, naar een voetbalwedstrijd in het stadium. Uiteindelijk hebben ze gelijk gespeeld, in de laatste minuut werd er nog gescoord door Tegucigalpa. Dit was mijn eerste keer bij een echte voetbalwedstrijd, was bijzonder, helemaal hoe het er hier aan toe gaat met toegestaan vuurwerk en afval naar de scheidsrechter gooien. Ik heb de goal van Ceiba wel gemist omdat ik naar al die mensen zat te kijken die door het dolle heen gingen. Genieten! En dat voor het zachte prijsje van 50 Lempira ( nog geen 2 euro) - voor dames dan!
Gisteren was de laatste avond van Caleb en Zach, dus dat hebben we hier thuis even gevierd, ook al hebben wij het harder gevierd dan zij aangezien ze vanochtend alweer vroeg de bus moesten. Ik heb wel gelachen om ze, gekke Amerikanen. Op een avond had ik het over Che Guevara, heel verhaal. Zegt ie na 10 minuten: wie is dat dan? Na hem een plaatje van de beste Argentijn te hebben laten zien ringde er geen bell.. Hmm.. Ik verbaas me soms zo over die Amerikanen, het lijkt echt een andere wereld, vooral als ze bijna elke avond na het avondeten als gehypnotiseerd naar de Burger King of Dunkin' Donuts lopen om daar verder te gaan eten... en dat terwijl die bonen zo rijkelijk vloeien!

Beso!

Reacties

Reacties

jan harm

hoi tes,
ik doe mee met je bonen dieet hoor, lekker knallen in de sport school en op de fiets :)
zie dat er ook weer foto's uit je camera, maar maak ook eens wat foto's van de locale chica's :)

xxxx ( ook van bitzola )

Mama

Lieve Tes! Weer genoten van je verhaal, ben heel blij dat je ons zo goed op de hoogte houdt. 2 mooie excursies voor de boeg, je hebt toch een geweldige stage. Geniet ervan, lieverd! hele dikke knuffel xxx

rolf

lieve Tess, geweldig wat je allemaal meemaakt, ik lees je verhalen met veel plezier. Ben zelf nu in Indonesie en ook hier herken ik het een en ander (jij Nicole Kidman en ik Richard Gere!!!) enfin, ik hoop je nog apart te maile...
xRolf

joycevanlooij@hotmail.com

Hola Tessa,
Fijn te lezen dat je het reuze naar de zin hebt en nog steeds diverse feestjes afloopt.
Je hebt echt wat gemist 6febr.
Zie email....
En nu wat foto's van je kamer Tessa.
We zijn schor.
Hartelijke groetjes van o.Gerard en t.Joyce

noelie

he meis,gezellig al je verhalen,ik geniet ervan hoor!
't was hier in Edam zo mooi met de sneeuw ,je hebt wat gemist hoor! En iedereen maar klagen,word ik zo sjagerijnig van.dat gezeur. Is er eindelijk sneeuw en dan maar janken..... dag lievie...x x x x noelie

Jacintha

Hey Tes!
wat leuk zeg een voetbal wedstrijd:) Ben nu even jaloers op jou;) wel balen dat het weer niet goed was nu je eindelijk weer weekend had! Maar vind het idd er leuk om het zo te lezen, en ik was even vergeten dat het daar vroeger was(A) beetje dom hahahah
nou werkse weer deze week!
xx

Esmée

Hey lieve Tessie,

Wat vervelend dat het zo heeft geregend van het weekend en je verplicht thuis moest zitten:(! Ik ben wel ontzettend blij om te horen dat het werk ook wat interessanter is geworden. Nou, deze week 2 leuke uitstapjes voor de boeg, ik ben benieuwd! Ik vind het in ieder geval erg leuk dat je ons zo vaak verrast met een nieuw verhaal:D. Het klinkt allemaal alsof je het erg naar je zin hebt. En gelukkig maar natuurlijk:)!

In Nederland wordt het deze week weer winter:(! Ik stapte vanmorgen op mijn fietsje en wat zag ik -3....brrr! Natuurlijk niet zo koud als eerst, maar was alweer gewend aan een temperatuurtje van 4 graden. Zelfs ik had het aangenaam met 4 graden, nou, dat wil wel wat zeggen toch;)! Verder heb ik mijn andere twee tentamens niet gehaald, helaas:(! In maart/april moet ik die opnieuw herkansen. Ach, volgende keer beter!

Sis, heel veel plezier nog en tot het volgende verhaal.

Dikke kus,
Esmée

Lita

Lieve Tessa, Je hebt ons weer verrast met prachtige verhalen. Heel mooi. En de foto's die zijn geweldig. Het is genieten. Ja, wij hebben een prachtig feest gehad op tante Joyce haar 60ste verjaardag. Jammer dat mam, jij en Esmee er niet waren. Wij hebben jullie wel gemist. Het zij zo. Ik wens jou een prachtige tijd toe met veel liefde! Groetjes aan iedereen! Lita

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!