tessita.reismee.nl

Pura paja en Utila

'Pura paja' betekent klinklare onzin, bull shit, quatsj. Paja is wat ik aan het studeren ben de laatste paar weken. Elke dag weer leer ik onzinnige Hondureense woorden en gezegdes, mijn leraar is Joshue en iedereen doet vrolijk mee aan het project: maak Tessa een Hondureense, want ze vinden het allemaal maar wat grappig. Zelf werk ik ook mee, want vind dat als ik hier zo lang ben ook wel een aardig woordje catracho (hondurees) moet kunnen spreken. Ondertussen wordt het Nederlands al slechter sinds ik hier nog geen Kaaskop tegen ben gekomen.

Afgelopen weken weer veel gedaan en beleefd. Op de school is het aantal studenten nog steeds heel wisselend. Afgelopen weken woonden er een Deen en een Amerikaanse (echte Oh my Gosh type) in het studentenhuis. Met hun veel gedaan en op stap geweest. Doña Viola (de dame van de bar) heeft zich ontwapend als echte brandweer toen ze op een avond de tuinslang aan deed om ons weg te jagen nadat het te luidruchtig werd. Ik heb me kapot gelachen, vooral om de grote grijns op haar gezicht!

Vorig weekend zijn we met een groepje naar Rio Maria geweest, een prachtige plek in de jungle van Pico Bonito National Park. Afgelopen week was een tof weekje wat werk betreft. Maandag naar het vlindermuseum waar ze naar zeggen de grootste collectie vlinders in Honduras hebben. Daar heb ik onder andere mijn grote liefde voor kevers ontdekt en veel geleerd over verschillende insecten. Woensdag was wel een werkdag alleen heb ik aan m'n schoolopdrachten gewerkt in Casa Roselyn (ook in de bergen) terwijl de studenten een hiking deden. Donderdag was alweer de laatste werkdag want vrijdag zijn we met een groep naar Utila gegaan.

Utila is een van de Bay Islands, en totaal anders dan La Ceiba. De voertaal is Engels (met een soort Jamaicaans accent) en het is echt puur Carribean. Iedereen loopt op blote voeten rond, iedereen lijkt elkaar te kennen en het leven is riiiiilext! Ik heb super genoten, de groep waarmee ik was, was superleuk en ik mis Utila nu al... Vrijdag nadat we waren aangekomen eerst een siesta gehouden aangezien het de avond ervoor ook al laat was geworden. Joshue, de Deen Martin en ik sliepen trouwens in een klein hotelletje, deelden 2 bedden met zn 3en en dat voor nog geen 2 euro per nacht! Die middag zijn we naar Iguana Station geweest, waar ik ook mijn liefde voor reptielen heb weten te ontwikkelen (vooral de groene iguana), daarna over een privé terrein een watertank beklommen om uitzicht te hebben over het hele eiland, geweldig! Tijd voor strand! Met een Barena -bier- in de hand en zandvlooien tussen m'n tenen genoten van pura vida in Utila. S Avonds zijn we met z'n allen gaan eten en daarna stappen. Die avond vond iemand mijn rugzak helaas heel aantrekkelijk en na hem (niet geheel slim) onder een bankje te zetten, vond ik hem niet meer terug. Gelukkig hadden we alleen flessen drank erin zitten en heb ik mijn waardevolle spullen nog... Ik wist tot dan toe nog niet dat ik zo boos kon worden. De volgende dag zouden we eigenlijk fietsen huren en naar de grotten gaan, na ongeveer het halve eiland rondgelopen te hebben op zoek naar 8 fietsen niks gevonden en toen maar besloten wat flessen drank soldaat te maken op het strand. Wat vroeg begon, eindigde laat en vanochtend om 7 uur lag ik weer in ons 3 of 2 persoonsbedje- t is maar net hoe je het bekijkt.

Utila, een groot feest! Geen pura paja, maar pura vida! Jah man!

Voor meer foto's, kijk op facebook:http://www.facebook.com/home.php?sk=lf#!/album.php?aid=15820&id=100000088601884

Reacties

Reacties

Petra

Heej Tes,

Leuk om elke keer weer je verhalen te lezen, wel heel anders dan hier hoor! Ben jaloers op al je fiëstas enzo, dat is hier een stuk minder:P

Xxx

kelot

Woowww Tes!

Dat klinkt supergoed! En die foto's op facebook zien er supergoed uit! Krijg ook zin in de zon! Veel plezier!

dikke zoen

erika

Haha, ja dat leven hier is allemaal pura vida! Bij mij ook, een groot feest :) Al plannen om naar Nicaragua te gaan?

xxx

Nikita

Wat een leven.. heerlijk! Super foto's! Valt me wel op dat er bijna alleen maar mannen op staan! ;) Gezellig hoor! Leuk die laatste foto met je nieuwe vriend op je hand!! Beso

maatje

hee lekker ding!!
wat weer een heerlijk verhaal en jaloersmakende foto's! paradijsjes he.. ik ben blij dat alles goed gaat, dat je in leuk gezelschap bent en je ook altijd weer dingen opsteekt!
hier is het behoorlijk saai, veel les en ik mis de gezelligheid van de werenfridustijd!
ga lekker door waar je mee bezig bent (vooral genieten) en denk erom he, niet stoeien op de trap!
xxx

Esmée

Hey sissy,

Oh oh, dat wordt straks weer flink wennen als je in Nederland bent en geen woord meer spreekt;)! Misschien moet je ons een taalcursus Hondurees geven, zodat we toch nog kunnen communiceren.
Wow, je uitstapjes klinken echt geweldig! Ga je nog een keertje terug naar Utila?

Wat vervelend dat je rugzak is gestolen, maar goed om te horen dat je al je waardevolle spullen nog hebt! Veel plezier nog sissy en ik ga nu even je foto's bekijken!

Dikke kus,
Esmée

kellyyy

tessieee


miss u ..
echt gaaf weer die foto`s jij zit daar maar lekker in de zon. ik nu heel toevllig ik ook nu ik dit aan het schrijven ben..
lekker hoor dat kevertje hihihh. maar je maakt daar wel veel vrienden zegg.,. als je ze maar op de foto zet en niet meeneemt dan is het goed ;) hahaha

have fun !!

kussiess

Ter

Hi Tess!

Het klinkt allemaal zo vet wat je daar meemaakt en zo riiilext! Haha! Ik kan uit je verhalen opmaken dat je echt aan het genieten bent, das fijn! Je hebt ook leuke foto's gemaakt! Balen dat je tas gejat is, ik weet hoe het voelt! Haha! Mijn inhoud was toen alleen wat belangrijker, weet je nog?!
Hier gaat ook alles goed! Ons huis is nu echt een huis met dakpannen en een trap! Veel dingen zijn al afgewerkt, dus het gaat echt super snel! Dus of je hebt mazzel als je terug bent en we wonen er al helemaal, of je mag ons nog komen helpen klussen! ;-)

Meid, geniet en have fun!!

Liefss xx

Tessa

Heey Tess! Ben je weer aan het reizen geslagen? Que buena!
Ik ga volgend schooljaar Spaanse taal en cultuur studeren aan de Uva en dan mag ik ook weer! =D

Veel plezier nog daar!

Kus

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!