tessita.reismee.nl

Op avontuur in the big city

Semana Santa is achter de rug en de zomer is officieel begonnen (heeeeeet!). De school is nu echt in mijn huis geplaatst en vanaf volgende week zijn er 8 studenten. Ik ben ondertussen nog op zoek naar een ander onderkomen, want dit is maar niks. Helemaal niet omdat er een muis in m'n kamer zit die het lekker vindt om in mijn BED te poepen, jawel... dat was een beetje de keutel die de emmer deed overlopen.


Zal wat meer vertellen over Semana Santa, de heilige week waar iedereen zo naar uitkeek en die net zo heilig is als Koninginnedag in Nederland, oftewel: niks heiligs aan. Het was een week van bier drinken in de Zona Salva Vida- een speciaal gepimpte zone in het uitgaansgebied- badderen en genieten van een weekje vakantie. Dat heb ik dan ook zeker allemaal gedaan. Eerst maandag naar mijn vrienden in Casa Roselyn, daar gechilld, mijn schouders opgehaald voor een kakkerlak onder m'n kussen en de volgende ochtend een verfrissende hiking gemaakt. De rest van de week was een groot feest wat meestal begon in mi casa waarna we naar de zona gingen. De week was te snel voorbij, al denk ik dat het niet veel langer had moeten duren of heel Ceiba kon zich aanmelden bij de A.A.


Na lang wikken en wegen, of ik nou naar Belice, Costa Rica zou gaan of het risico van een boete zou lopen, besloot ik dan toch een dag te voren naar de hoofdstad Tegucigalpa (Tegus) te gaan om mijn visum te verlengen. Maandagavond kwam ik na een busrit van 12 uur helemaal gesloopt aan. Onderweg had ik een vervelende uit-z'n-mond-stinkende cowboy en een kerkliedjes-zingende vrouw moeten weerstaan. Het hotel waar ik die nacht zou blijven was in de goede wijk van de stad, dichtbij het Migratie kantoor, volgens mijn vriend Lonely Planet althans. De volgende ochtend bleek dat het kantoor was verhuisd en een heel eind buiten de stad lag. Daar aangekomen na 3,5 uur eindelijk de stempel gekregen voor 30 dagen langer in Honduras, joepie! Na m'n spullen in een ander hotel in het centrum te hebben gedropt naar een plaatsje buiten het chaotische Tegus gegaan, genaamd Valle de Angeles. Een mooie naam voor een dorpje en absoluut toepasselijk. Het kleine busje baande zich een weg door de bergen, met fantastische uitzichten op de valleien met naaldbomen- Honduras' nationale icoon. In het busje leerde ik de aardige Ramiro kennen, die me graag zijn dorp wilde laten zien. We zijn eerst naar het museum geweest, waar werkelijk alles wat maar oud was te vinden was. Daarna hebben we geluncht en zijn we nog naar een souvenirwinkeltje geweest waar Ramiro me zelfs nog een aandenken aan Valle kocht! Die middag kwam ik terug in Tegus toen het al een beetje donker was, blij dat ik was aangekomen in het hotel heb ik de chinese afhaal gedeeld met de eigenares van het hotel. Woensdagochtend weer vroeg op om nog wat op te kunnen snuiven van het stadse leven en daarnaast de smog van deze hoofdstad. Om half 9 zat ik in de kathedraal, heiligerd... Ben naar het nationaal museum geweest, een licuado gedronken in het park en lekker rondgeslenterd.


Tegucigalpa- La Ceiba; onderweg in de bus, Comayagua, Siguatepeque, Lago Yojoa passerend... Plaatsen die ik ken vanuit de boekjes, mijn vriend Lonely Planet en van horen zeggen. Plotseling besef ik me, terwijl de zon achter de bergen ondergaat, en weer een dag achter zich laat, dat ik toch echt in Honduras ben. Meteen daarna realiseer ik me ook dat ik hier zo snel gewend ben geraakt, zoveel mensen heb leren kennen en dat ik me ontzettend thuis voel, zelfs in een gevaarlijke stad als Tegus. Het was fijn weer terug te zijn in Ceiba, home sweet home : )

Reacties

Reacties

Angelicaa

Heee Tesaaaa
Blij dat je het zo naar je zin hebt! Ik raak hier nog niet gewend aan al die kakkerlakken en een muizenfamilie hebben wij hier ook, het bed van rianne is een soort box, hoor ik midden in de nacht allerlei gescrheeuw, zaten der blijkbaar muizen in haar bed terwijl ze lag te slapen hahaha, wat een mooi verhaaltje was dat!

Ik ben ook erg tevreden dat je je heilige kanten weer op hebt gezocht :D misschien kun je me je adres een keertje mailen dan kan ik je een kaartje sturen!!

Kusssssss (beso)

Kelot

Waaat, een kakkerlak onder je KUSSEN??? Ben je daar echt zo ontspannen over? Klinkt weer fantastisch! Al die verhalen. Tes redt zich wel zo te lezen! =) Ik wil ook!! Dikke zoen

RYanne

Arme jij met die muizenkeutels! Gadsiiiee!!
hoop dat je snel wat anders vind. Zou wel zo prettig zijn!!
Succes schattje!(K)

Elle

TESS! Pffiew.. weet er alles van, snel gewent raken.. Ik zit weer thuis in het koude NL met een pot thee aan de keukentafel. Ben vanmorgen vroeg geland op schiphol, het reizen zit er dan toch weer echt op. Nu moet het echte werk beginnen.. tenminste.. morgen of overmorgen.. en die AA.. klinkt me duister bekend, hou je je wel een beetje in? Nu kan ik je niet op het rechte pad houden he! ;) Geniet er nog van! Voor je het weet is het voorbij.. Kus.

Nikita

'De keutel die de emmer deed overlopen' haha. Balen die muizen! Hopelijk vind je snel een crib zonder hele dierentuin erbij! ;) Relaxed dat je die visum verlenging hebt gekregen. Ben blij dat jij je ook zo thuis voelt daar. Het home sweet home gevoel is heerlijk! Geniettt! Beso

joyce van looij

Hoi Tessa,

Dat is me weer een best verhaal om te lezen zeg.
Meid wat maak je weer van alles mee.
Zijn het van die mooie grote kakkerlakken??
Een soort huisdier!

En wat heeft mijn kaart er lang over gedaan,lijkt wel alsof ie zelf op reis is via,via.
We krijgen hier ook de zon nog te zien,al heeft ie het vandaag af laten weten.
Laten we hopen dat je weer gauw een kamer kunt vinden,zodat de rust weer weder keert
Tessa,succes met wat je allemaal doet en tot de volgende x.
Dikke brassa,O.Gerard en T. Joyce

Esmée

Hey Tessie,

Ik had je nog een sms gestuurd. Ik hoop dat je hem hebt ontvangen:D! Een MUIS....hahaha, je moet in Nederland straks gewoon weer afkicken van al dat ongedierte;)! Je hebt het erg naar je zin zo te lezen. Wat fijn om dat te horen. Moet je nu elke 30 dagen die busrit van 12 uur maken om je visum te verlengen of was dit eenmalig? Nou sis, ik hoop dat je snel een ander plekje vind om te wonen, zodat je, je huis niet meer met 8 studenten hoeft te delen. Ik denk aan je en ik mis je!

Dikke kus,
Esmée

Ellen

Hi lieve Tess, Tjeetje wat maak jij allemaal mee daar; geniet van al je verhalen. Net 3 dagen doorgebracht met Rolf op dit goddelijke eiland. Ik zit nu te wachten op mijn vlucht naar Lot. Helaas vertraging, maar gelukkig wel internet dus eindelijk een levensteken van deze zijde. Hoop dat je snel nieuwe woonruimte vindt zonder huismuis!
Dikke knuffel (ook van Rolf inmiddels weer in Jakarta)

Melanie

Tess!

Haha, wat een verhaal van dat muisje die lekker in jouw bedje poept.. Mmm..Heerlijk ;-)
En wat een gedoe met je huis. Gelukkig lees ik dat je het naar je zin hebt en dat is het belangrijkste!
Had je laatst mn mailtje nog gehad (ook voor Ma en Kelot)?
Dikke kus!! Geniet!

Merel

Veci,

Wat een mooi verhaal weer! Jij maakt pas echt wat mee.

Zaagmans is bij mij hier op bezoek en hij heeft zelfs al de 6 maanden stage doormidden gezaagd, de schat!

Besito!

Ter

Tessie!!

Ahh.. zo een klein schattig poepend muisje.. Even een paar uur een kat in je kamer zetten en het probleem is zo verholpen! Ik hoop dat je snel een ander onderkomen vind! Blij om te horen dat je het zo naar je zin hebt!

Voorlopig mag jij daar nog even blijven.. wij kampen met een aswolk.. :-s Nederland in rep en roer! Mijn zusje moet vanacht op vakantie en dat gaat hoogtswaarschijnlijk niet door.. alle vliegvelden zijn dicht! jaja.. voor als je het nog niet wist! :-)

Dus geniet jij daar nog maar lekker meid!

Miss you!!!

Kuss xx

kelly

dag tessie pessie,,

nou lekker dan van dat muisje... ach ja er zijn zo veel viese rare enge dieren dn kan dat kleine lieve muisje er ook nog wel bij toch ? ihihih....
lekker dat je het zo naar je zin hebt.. ik hoop alleen wel dat je nog terug komt,
want uit je verhaal te lezen wil je denk ik daar niet weg.. nou als je maar wel even terug komt ..,hoor.

echt vet ook die foto`s ... zou zo met je willen ruilen:P
(alleen een beetje spaans oefenen hihi)

hoe gaat het verders met de boys???

tot snel!!

kussie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!