tessita.reismee.nl

Nieuwe culturen, nieuwe avonturen

Alweer een tijd geleden dat ik iets van me heb laten horen, dit keer zal het kort en krachtig zijn want sta op het punt te vertrekken.

Wat is er allemaal gebeurd:

- Na een lange zoektocht eindelijk een appartement gevonden, in dezelfde wijk als waar ik woonde en dus ook de school zal zijn. Het vervelende is dat het er snikheet is, er bijna geen ventilatie is en de hitte van de airco van de buurvrouw regelrecht in mijn kamer komt. Verder ook nog geen meubels, alleen een bed en koelkast! Joshue, m´n collega, komt bij me wonen, gezellig! Het poepende muisje is dus verleden tijd.

- Afgelopen weken is de temperatuur flink gestegen en was het eergisteren rond de 43 graden. We zijn ´s middags naar de rivier geweest om een beetje af te koelen. Gister heb ik een regendansje gedaan toen er wat spetters vielen; nog nooit zo op regen gehoopt.

- Toen we dinsdag naar Rio Maria gingen is er nog wat spannends gebeurd. We waren met een vriend van me meegereden, hij had zijn auto bovenaan de rivier geparkeerd en alles was leuk, lekker chillen in de rivier. Totdat er een man met machete kwam die zei dat er was ingebroken in de auto. Alvaro´s spullen waren allemaal meegenomen waaronder documenten, mobiel en portemonnee. Iemand had de 3 jongens gezien die het raam hadden stukgeslagen en hij ging meteen op zoek. Niet zo´n heel slim idee want het is best gevaarlijk en je weet nooit of ze wapens bij zich hebben of hoe de ouders reageren. Uiteindelijk had hij ze gevonden, is de politie gekomen en zijn er 2 van de 3 jongens (16 jaar) ontsnapt. De 3e heeft alles opgebiecht wat ze ooit hadden gedaan en we hopen op een goede afloop en terugkeer van de gejatte spullen.

- Ik heb een pakketje met gesmolten stroopwafels en paaseitjes gekregen van Hansa en Denise! Ondanks dat het er niet meer helemaal uitzag zoals het hoort ben ik toch heerlijk aan het genieten van deze Nederlandse traktatie.

Vanochtend heb ik mijn backpackje weer gepackt, veel te veel mee natuurlijk. Onderweg van mijn appartement naar de school -10 minuten- zijn er wel 8 taxi´s toeterend langsgekomen. Eerst ga ik vandaag naar Tegucigalpa, dan daar overnachten, morgenochtend naar Managua (Nicaragua), daar overnachten, dan de volgende ochtend naar San Jose alwaar ik Elena (vriendin uit Guatemala) hoop te zien! Ben klaar voor mjin nieuwe avontuur en hoop jullie volgende keer weer te kunnen verblijden met verhalen uit Nicaragua en Costa Rica.

Veel liefs!!

Reacties

Reacties

Ryanne

Mmm.. ik ben ineens niet meer zo jaloers alsik de tempratuur hoor... Niet te doen zeg 46 graden...
Hoe hou je dat uit? Staat er wel wat wind?!:|
Ik zal vanavond en morgen drankjes op je doen mop!:D
Dat jij ook nog maar een fijne tijd hebt!:D
kusje

Joyce

Ha,mijn avontuurluke nicht,
Dacht vanmiddag nog aan je,en kijk nou eens een berichtje.
Fijn te lezen dat het het naar je zin hebt en misschien nog verder kijken voor een andere kamer.
Want je hebt het nu dubbel zo heet ,vanwege de uitlaat van de airco.
De foto's zien er weer prachtig uit.
Morgen lekker Koninginnedag vieren,ik bedoel markten aflopen.
En zaterdag gaan we voor 11 dagen kamperen in Drenthe.
De weersverwachting is minder,wordt 12 gr.
Stuur een beetje warmte deze kant op aub.
Tessa,nog vele fijne leuke dagen.
Liefs en kusjes van ons

Nikita

Hoi buuf! Fijn dat je een nieuwe crib hebt gevonden. Hopelijk dit keer zonder dierlijke vrienden haha. Als je het te warm hebt mag je hier wel wat heen sturen. Het is nu herfst en nog 'maar' 20-25 graden en het wordt steeds kouder. Brrrrr... Geniet van je reisje! xx

jan

hoi tes,
net terug van een weekje terschelling, ook heel avontuurlijk :).
met de trein/bus en boot !
geniet van je reis, maar pas op aub

xxxx

hanna

hoi lieve Tes,
Het is altijd weer eens leuk om te lezen wat jij allemaal mee maakt. Wel spannend hoor. Fijn dat je weer een eigen plekje hebt. Ik blijf genieten van jou verhalen en de foto's niet te vergeten. Prachtig zijn die.
Succes met alles.
kusjes

Petra

Heej Tess,

Wat een hitte zeg, hier is het allemaal wat aan het afkoelen, het is hier nu 'herfst'... Nog steeds 25-30 graden overdag maargoed, de lokale bevolking begint al van te voren te klagen over de winter dat komen gaat... Rare lui, de winter hier is ongeveer hetzelfde als de Hollandse zomer :P maar echt super dat je wat rond gaat reizen joh, en vooral leuk om Elena weer te zien :) heel veel plezier! Hier is nu een vriend van mij op bezoek, we gaan van het weekend op safari en volgende week nog een paar dagen weg. Als hij weer terug gaat komt Paul langs voor twee weken, gaan we ook twee weken reizen, en mn vader komt ook nog voor een paar dagen op bezoek :) dus ik ben ook een poosje weg van kantoor! Maar vind het elke keer weer erg leuk om je verhaaltjes te lezen, doe het dan ook trouw, ook al plaats ik niet elke keer een reactie :P wel veel fotos maken op je reis he:) maargoed, het is hier 4 uur, en op vrijdag mogen we dan een half uurtje eerder van kantoor weg, dus ik ga mn spulletjes pakken! Spreek je, liefs!

Kelot

Lieve Kkkktes!!

Dat is idd een tijdje geleden..! Maar nu ben ik een beetje in de war, heb ik soms iets gemist? Ga je 'permanent' naar Nicaraqua en Costa Rica, of nu alleen voor een uitstapje? Klinkt supertof in ieder geval, hoop dat je lekker geniet!

Ik ben inmiddels in Australie aangekomen, veeeel nieuwe indrukken, gek hoor! En spannend, maar wel tof. Veel lieve mensen, al moet ik nog erg wennen.

Woon nu sinds gister op de campes van universiteit hier voor de komende 5 weken, dus ben benieuwd! Moet vaak aan Madelientje denken, volgens mij zat zij er toen ook zo bij. Zit in een gezellig internationaal huisje. Meis, veel plezier, geniet!

dikke zoen!

Jacintha

Tessa!
Wat een verhaal weer zeg! Jij maakt ook genoeg mee daar, maar leuk dat je ook naar Nicaragua en Costa Rica gaat! veel plezier;)
xx

Esmée

Heeej lieve Tes,

Wat leuk om weer een verhaaltje van je te lezen:D! Goed om te horen dat je eindelijk een nieuw appartement hebt gevonden. Hopelijk voelt het snel als thuis met allemaal spullen erin.

Kan je niet even 10 graden onze kant op sturen? Wij hebben afgelopen woensdag en donderdag wel prachtig weer gehad, maar nu zitten we weer in de regen:(! Koninginnedag was 's morgens letterlijk en figuurlijk in het water gevallen.

Wat een spannend verhaal over Rio Maria. Zijn jouw spullen niet gestolen? Nou, hopelijk komen alle gestolen spullen weer terecht en worden die jongens opgepakt.

Nou sis, heel veel plezier met je nieuwe avontuur. Je gaat weer een hoop ondernemen zo te lezen! Ik hoop dat je al veilig bent aangekomen in Tegucigalpa of zit je al in Nicaragua? Anyhow, have fun en ik zie je volgende verhaal weer tegemoet.

Dikke kus,
Esmée

Ter

Hi Tessie!

Zooo warm daar? Wow! We hebben je gemist met Qday! Moest er ineens aan denken dat je er vorig jaar wel gewoon was! Zie dat je net over de helft van je reis zit.. 58%! laat die dagen maar snel gaan, vind het wel leuk als ik je weer zie!

Dus geniet nog maar even, want voordat je het weet... ! ;-)

Daaag meis! have fun! en goed insmeren he! ;-p hihi!

Liefss xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!