tessita.reismee.nl

E un carnaval!

Afgelopen 2 weken stond La Ceiba op z´n kop door het langverwachte carnaval dat gevierd wordt met kleine carnavals in verschillende barrios (wijken) in de stad. Elke wijk heeft zo z´n eigen ding, dus vond ik ook dat ik elk carnaval meegemaakt moest hebben... Er wordt vooral veel gedanst, muziek gemaakt, gegeten (vette patat met chorizo) en natuurlijk gedronken.
Als rustmomentje tussen al deze feesten door ben ik 2 weekenden terug naar Cayos Cochinos geweest, dit keer was ik de gids en met een groep van 13 Amerikanen hebben we ons zeer zeker vermaakt. Vond het geweldig weer terug te gaan naar de eilanden nadat ik er in de eerste week van mn stage ben geweest. Deze keer was het wel mooi weer en hebben we veel kunnen snorkelen. Het Great Barrier Reef van de Cariben is naast die van Australie de grootste ter wereld en ik keek mn ogen dan ook uit toen ik de ene na de andere prachtige vis voorbij zag zwemmen. De foto´s spreken wel voor zich denk ik...
Afgelopen week was dan het grote carnaval als afsluiting van alle kleine carnavalletjes; een optocht met carnavalswagens ging door de hoofdstraat van Ceiba- denk aan Zomercarnaval in Rotterdam. Toen de Garifuna groep langskwamen werd ik uit het publiek getrokken en moest de punta meedansen, hah! Punta is een echte shake-je-billen-dans dus ik heb ze even een poepie laten ruiken, al zijn die oma´tjes uit Sambo Creek toch echt wel wat soepeler dan ik ondanks hun leeftijd.
Er is een gezegde welke veel Ceibeños op hun hart dragen:
In Tegucigalpa, they think; in San Pedro Sula, they work; and in La Ceiba, they party!
Heb ik niks tegenin te brengen… Ceiba staat nooit stil, op naar het Mundial!
De tijd gaat wel te snel, ik heb hier nog maar 1,5 maand, dan komt Jurgen al! In de maand juni komt Miriam (Duitse vriendinnetje) nog op visite en ga ik waarschijnlijk nog een reisje maken... Daarover de volgende keer meer lieve lezers.
Dikke zweetkus vanachter mn computertje!

Reacties

Reacties

Ryanne

Nice, al die dikke party's!:D Haha klinkt goed;)
veel plezier mop! geniet nog maar die 1,5 maand!
xx

Jurgen

yes, ben de eerste :) Zit hier nu binnen op m'n laptopje tentamens te leren en papers te typen en pauzeer ff om je tropische foto's te bekijken, echt n paradijsje hoor! Tengo muchas ganas de visitarte y ver mismo las islas exóticas y la ciudad del baile! Veel plezier nog, x

Tessa

Oh gheh.. en ik ben niet in Barbados natuurlijk.. in my dreams, oeps!
@ Jurg: tambien me alegro mucho de que me vengas a visitar, solo falta poquito, preparate bien. que te vaya bien en tus examenes niño, xx
@ Ry: thanks lief, ik zal er zeker van genieten. Bedankt voor je berichtje op Hyves, kus

Mama

weer niet de eerste reactie, maar weer een heerlijk verhaal met jaloersmakende foto's. Geniet met volle teugen lieverd!!

Charlot

Wooowww, zat ziet er allemaal jaloersmakend uit! Fijn dat je zo lekker op je plekje bent en enthousiast! Wat leuk dat Jurgen langskomt!!
Veel plzier! mooie foto's ook! Kkkkkus!

Angelicaa

Hee Tessiee
Dikke zweetkus terug haha ik heb er hier ook last van, volgensmij word je stiekem een beetje een alcoholistje daar in La Ceiba..

Kom je nog wel terug naar Nederland? Waar het bier duur is en de mannen wit? Ik sta te trappelen haha ik kijk mijn ogen uit in Nederland wanneer ik iemand tegen kom die dikker is dan ik of die langer is dan ik!

Kusssss

Oma

Lieve Tessa, Oma heeft net je verhaal bij Mama gelezen en het is geweldig wat je allemaal meemaakt. Wat een mooie foto's en wat staan er mooie mensen op! Lieverd geniet ervan!
Veel liefs van Oma

Noelie

Volgens mij kom jij echt niet terug naar dit kikkerlandje!
ik zou daar zeker blijven in zo'n paradijs. Ben stik jaloers op je! Dikke brassa, lief.
Noelie

Esmée

Hey lieve sissy,

Ik ben deze keer erg laat met reageren, maar natuurlijk alsnog een reactie van mij:)! Van feestjes weten ze in ieder geval wel wat te maken in Honduras....hahaha! Ik ben benieuwd waar je volgende reis heen gaat en ik beloof je snel een e-mail terug te sturen. Geniet ervan en mij niet teveel jaloers maken met al die feestjes hoor;)!

Dikke kus

Nikita

Hee buuf, wat een prachtige foto's!! Woooowww! :D
Ben blij dat je zo lekker aan het genieten bent! Leuk dat je nog bezoek krijgt! Enjoy!!!
Liefs!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!