tessita.reismee.nl

Wedstrijd wekker

Ja ja.. ik ben al 5,5 maand in Honduras, dussss inmiddels volleerd Catracha (Hondurese). En wat doe je dan als Honduras in de Worldcup meespeelt?? Juist, je doet mee, koopt een shirt, voelt de spanningen mee, krijgt kippenvel bij het WakaWaka lied, kleurt je gezicht nog net niet in smurfblauw met sterretjes, en… zet je wekker om 4.30u om de wedstrijd te kunnen zien. Dat is wat ik vanmorgen heb gedaan. Daar zaten we dan, om 5.30 klaar voor de wedstrijd. Het was de eerste keer dat de taxi chauffeurs ons afwezen, te gehaast om op tijd voor de buis te zitten, maar gelukkig waren we op tijd voor de aftrap. Helaas mocht het zo zijn dat de chille Chilenen domineerden en het 1-0 op 1-0 bleef hangen. Jammer, adios kippenvel en hola España bij de wedstrijd zaterdag.

Afgelopen week was Miriam hier de hele week! Het was super en ik had eindelijk weer eens een normaal HUIS, waar we konden koken en kleren wassen en met airco slapen. Afgelopen donderdag zijn we om 6u opgestaan om met de kids van het weeshuis waar Miriam meehielp naar Tela te gaan. Ik was meegevraagd omdat het 22 kinderen zijn en er slechts 2 volwassenen waren. Het was een onvergetelijke dag, zowel voor de kids als voor mij. We zaten met z’n allen in een busje gepropt wat normaal voor ongeveer 15 personen zou gelden. Het deed er allemaal n iet toe, toen we na 2 uur aankwamen in Tela, gingen we naar Lancetilla- het natuurpark waar ik al eerder was geweest. Daar hebben we rondgelopen en in een rivier afgekoeld. De kindjes waren allemaal zo lief en als je bedenkt wat ze allemaal hebben meegemaakt kan je je niet voorstellen hoe ze zo vrolijk kunnen zijn. Veel kindjes zijn misbruikt (zelfs kleine Lola van 4 jaar), mishandeld en veel hebben geen ouders meer. 1 meisje, Rosita, was vrij nieuw in het weeshuis en was stilletjes. Ze zat al de tijd bij me op schoot en toen we gingen badderen vroeg ze me: ‘wil je meehelpen zoeken naar m’n mami? Of neee, ik wil dat jij m’n mami bent!’ Hartbrekend, zo’n schatje! Na Lancetilla zijn we nog naar het strand geweest, prachtig! Terug in Ceiba waren we gebroken en zijn we meteen gaan slapen.

Miriam kon niet in Honduras zijn, zonder dat we nog even naar het geliefde Utila teruggingen, dat hadden we al afgesproken toen ze wegging. Vrijdagochtend namen we de ferry en alles was weer zoals altijd, je komt dezelfde mensen tegen die nog steeds denken dat we zusjes zijn (ghehe!). Ennn zelfs de politieman met té korte shorts als ie gaat sporten. Heb me weer kapot gelachen om zijn kunsten, hij doet me extreem veel denken aan de verkeersregelaar van de Mars-reclame, remember?! Spencer, een gast uit Tegus die we de eerste keer in Utila hadden leren kennen, was ook dit weekend overgekomen. Natuurlijk 2 avonden uitgeweest, lekker gegeten en zaterdag eindelijk gesnorkeld. Iedereen komt naar Utila om te duiken/ snorkelen maar Tessa was er alleen nog maar geweest om te chillen en feesten. Zaterdag was het dan zover, na een live vechtpartij voor onze neus om wie ons mee zou nemen in de tuktuktaxi– oeps!- stapte we in de tuktuk van een van de vechtbaasjes om naar het uiteinde van het eiland te gaan. Daar snorkels gehuurd met flippers en het water in. Helaas was de zee wat te wild en had ik na een half uur keihard flipperen ongeveer 2 liter zeewater binnengekregen. Hoe dan ook was het supermooi en hebben Miri en ik ons prima vermaakt. Vooral door de foto’s…

Vandaag is zij weer terug gegaan naar Duitsland en is alles weer gewoon, zit ik weer in m’n eigen huisje met ventilatortje, standaard sandwiches en lekkende wc. Ach.. alles went! Ben hier nog maar 2,5 week, zo raar! Over precies 2 weken komt Jurgen al. Ben nu vooral bezig met m’n schoolopdrachten want dat is nog heel wat werk. Daarnaast zijn er best wat studenten en ben ik dus na t werk continue de hort op.

Hoe zijn de sferen daar?? Iedereen oranje?? Hup Holland Hup!? Blijf m’n wekker niet zetten... Gelukkig spelen ze morgen op een normale tijd!!

VIVA HOLANDA!

Reacties

Reacties

Kelot

Lieve Tes! Jeetje, 5,5 maand alweer?! Wat is dat toch iets geks hè, de tijd. Ik kan er maar niet bij :)
Klinkt weer heerlijk je verhalen, heb zin om bij een reunietje gezellig bij te kletsen met z'n vieren! Groetjes aan Jurgen! Wat leuk dat hij langskomt! Voor hoe lang? Dikke liefs!

noelie2010@live.nl

wat een verhalen weer Tessa. Snorkelen valt niet mee he? Gatverdamme al dat zoute water brr.
heb je liedje ook gehoord spannende dag voor Esmee.
Dikke KUSSEN!!!!

Marijke

Lieve Tessa! Wat een ontroerend verhaal van de kindjes! En wat vliegt de tijd! Heb met Jurgen afgesproken. Hier is het hartstikke oranje, zaterdag zitten we voor de buis hoor! Lieverd veel genieten ik denk aan je!!Dikke knuffel xxx

Ter

Hi Lieve tess!

Wat een leuke maar vooral ook mooie foto's! En wat een lieve kindjes! Kan me helemaal voorstellen dat jij het daar prima naar je zin hebt!

ook een nieuwtje vanuit het al zo mooie Utrecht: Wij krijgen woensdag 30 juni de sleutel van ons mooie nieuwe huis!!! Dus als je terug komt, kun je komen barbequen!!

Have fun chick!

Veeel liefss xx ter

bitsola

lieve sexy nichtje, ik heb echt genoten met verhaal en vooral met fotos. geniet maar verder met je leven daar en niet vergeten: wij missen jou xxx

Ryanne

Ik moet eerlijk zeggen dat ik erg blij was met de uitslag van Hondouras, voor het eerst van alle wedstrijden had ik een uitslag goed! Sta nu 46ste ipv 47 van de 47...........
Heb je medelij??:P

haha je hebt het nog lekker naar je zin lees ik, en het klinkt erg leuk!
Tijd gaat snel, geniet nog maar veen!!
kus!

Nikita

Wat een heerlijk verhaal weer en wat een leuke foto's! :D I like!!! Geniet nog lekker van de laatste 2,5e week. Voor je het weet zijn ze voorbij. Balen van die opdrachten he?! Het eind is bij mij ook nog lang niet in zicht... :( Succes nog!

xxxxx

Lita

Lieve Tessa, Wat een prachtig verhaal, ik zit er dan helmaal in. Bedankt! Veel liefs, Lita

Anita

Hey Tes!
Leuk weer!! :) Ik lees ze nog altijd trouw hoor, ondanks dat ik niet altijd reageer ;) Tijd vliegt echt! Voor je weet zitten we weer in de collegebanken op school...alleen niet meer bij elkaar :(
Veel plezier nog en tot snel! xxx

Esmée

Hey sis,

Ik had zelfs nog geen reactie achtergelaten op je bericht:s! Oh oh oh, ik loop een beetje achter met alles....hahaha! Fantastisch dat je, je wekker had gezet om de wedstrijd te volgen. Helaas ligt Honduras eruit, dus volg je nu Nederland? Nou, ik wel, zit elke keer weer in de kroeg. Ach, heb ik tenminste weer een excuus om een borrel te drinken;)! Sis, je hebt weer een leuk verhaal geschreven. Heel veel plezier nog even en ik party met je mee vanuit Nederland.

Dikke kus

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!