tessita.reismee.nl

Laatste dagen in mi Ceibita

Vreemd zo deze laatste dagen, het ene moment kan ik heel verdrietig zijn- jullie kennen me wel- en het andere moment zie ik heel erg uit naar het reizen en terugkomst in Nederland. Dubbele gevoelens en het zal nog wel een tijdje duren voor die weggaan.

Gisteren heb ik een supermooie surprise surprise gehad van m’n amigos Joshue, Nelda, Arlis en haar zoontje en Matias. Ik had al een klein vermoeden toen ik een vreemd – niet voor mij bedoeld – smsje van Joshue ontving. Maar toen hij daarna met het verhaal kwam dat Nelda ziek was en waarschijnlijk dengue had werd het toch wel wat serieuser en gingen we zo snel mogelijk richting haar huis om te kijken hoe het met haar ging. Na heel wat telefoontjes tussen Joshue en Arlis en nog meer vaag gedoe waar ik achteraf toch wel wat van zou moeten vermoeden kwamen we bij Nelda’s huis aan. Ze deed de deur open in het donker en steunde en kreunde alsof ze echt ziek was. Toen ging het licht aan SORPRESAAAAA! Ze hadden het mooi versierd met oranje balonnen en ik kon niet stoppen met lachen, was er helemaal ingetrapt. Buiten hebben we superlekker typisch eten gegeten aan een mooi gedekte tafel, zo lief! Ben zo blij dat ik deze lieve, gekke Ceibeños heb leren kennen.

Ik zal alles zo missen; mijn vrienden en de school, de brandende zon en de mooie natuur, de lieve mensen en kindjes van het weeshuis, mijn eindeloze wandelingen en taxiritjes, de bonen en rijst, waterflesjes bijvullen uit een zakje en geen water hebben voor een hele dag als je net zo bezweet bent en verlangd naar een douche, alles delen en tegelijkertijd niet alles aan iedereen kunnen geven, de man van de pulperia en de politieagent die altijd knipoogt, het licht dat uitvalt en m’n ventilatortje, de gekko’s en kakkerlakken, de man die met paard en wagen langs de huizen gaat en guineoooos schreeuwt, het wachten en relaxen, het strand en casa Roselyn, de voetbalgekte en het verlies van la ‘ H’, de lunches bij Doña Alberta en m’n eeuwige sandwiches, de mall en de markt, horchatas en rum, El potrero en Hibou, gebeld worden door mensen die je niet kent maar die je telefoonnummer weten doordat je net hebt opgewaardeerd, en nog zooooveel andere dingen! Zoveel meegemaakt in 6 maanden, zo’n geweldige tijd gehad!

De laatste dagen nog maar goed genieten dus, en niet alleen maar met Jurgen! Vanmiddag ga ik hem ophalen van de ferry van Roatan en show ik alle must-sees van La Ceiba.

Maandag vertrekken we naar het westen en laat ik Ceiba achter me ... voorlopig dan!

Wink

Mirando aquel mar de estrella llegue a ceibita la bella
Pico a piquito poquito a poco pico bonito me tiene loco
No soy rombito zo pero se de naufragar
que sea en las isla de la bahía
y que no me venga a buscar

Polache

Vergeet niet de laatste 3 videos te kijken!

Reacties

Reacties

Wendy

Hey guapa,
Ik weet precies hoe je je voelt! Ben hier ook weer aan mn laatste weekjes begonnen.. NIET LEUK!
Maar om alle vrienden en fam in NL weer te zien, kijk ik natuurlijk ook weer naar uit. Dubbel dubbel dubbel..
Maar ons kennende zijn we er toch zo weer vandoor als we weer even in NL zijn geweest haha.
Heb zin om weer met je bij te kletsen! Van de zomer gauw even date maken.
Geniet van je laatste tijd daar en we spreken elkaar gauw.
Un beso grandeeee!! Muaaah

Mama

Lieve Tessa, ik heb met tranen in mijn ogen je verhaal gelezen, wat heb je geweldig veel meegemaakt deze afgelopen zes maanden en nu nog een maand reizen! Leuk die video's en foto's!Nog goed genieten de laatste daagjes!!!Hele dikke knuffel Mama xxx

Gerard en Joyce

Lieve,lieve Tessa,
Wat een mooi verhaal weer en de surprise van je lieve vrienden.
Erg leuk.
Je hebt genoten en heel veel meegemaakt.
Zo heb je ook geleerd om met minder tevreden te zijn.
Eigenlijk zou iedereen dat eens mee moeten maken,dan werd er niet zo moeilijk over bepaalde dingen gedaan en gedacht.
Nog een hele fijne vakantie gewensd en we wachten op je volgend avontuur.
Gefeliciteerd trouwens met je zussie.
Ook zij heeft haar diploma in the pocket.
We genieten nu van een heerlijke zomer.komen net terug van danny en Annemarie.
Heerlijk gebarbequed(?)
Ok Tessa,nog een paar mooie dagen en dikke brassa van ons.XXX

Lita

Lieve Tessa, terwijl ik je verhaal lees ervaar ik wat je mee maakt. Ook even een traantje weg pinken. Lieverd, je kan terug kijken op een prachtige tijd en dat is heel bijzonder. Veel sterkte, kracht en liefde met afscheid nemen. Ik denk aan je. Kus, Lita

Ryanne

Super leuke foto's ook Tes!! Erg mooi daar. en je ziet er goed stralend uit!!
Nog eventjes en dan ben je alweer thuis...
Tot snel aapiej, geniet nog even!!
xx

Esmée

Hey sissy,

Wat een heerlijk verhaal weer:)! Wat een leuke surprise heb je gekregen! Dat moet je een goed gevoel geven zo'n afscheid. Je hebt een behoorlijke lijst met dingen die je gaat missen, maar het brandende zonnetje is tegenwoordig ook in Nederland te vinden, dus daarvoor hoef je niet te blijven....haha;)!Vandaag was het hier 38 graden en het lijkt nu nog steeds wel een sauna in mijn spacestation....haha!

Ik hoop dat Jurgen goed is aangekomen en ik wens jullie beide nog veel plezier de laatste dagen in La Ceiba en natuurlijk heel veel plezier met het reizen. Doe je voorzichtig sissy, want ik wil je wel de 30e veilig op Schiphol ophalen.

Dikke kus,
Esmée

Anita

Heey lieve Tes!
Wat leuk die suprise party!! Ik geloof goed dat je het moeilijk vindt om weg te gaan maar gelukkig heb je het geweldig gehad de afgelopen 6 maanden! :)
Heel veel plezier met reizen en tot snel!! xxxx Aniet

Kkkelot

Lieve Tes, wat heb je veel meegemaakt! Zal inderdaad moeilijk zijn om afscheid te nemen, maar dat hoort er allemaal bij! Ik heb zomaar het idee dat jij nog wel terug gaat komen in Honduras.. ;)
Geniet van je reis! Dikke liefs

Melanie

Ketessak! Jeetje joh, je schrijft het zelf al, maar wat heb jij veel meegemaakt daar!
Afscheid nemen is altijd moeilijk, daar weet ik alles van.. Wat lief die surprise party! Wel emotioneel ook.
Ik ben wel blij hoor, als je straks weer in Nederland bent. Maar lieve schat, geniet nog even lekker!
XXXx

Amy

Hola!!
Wat is de tijd voorbij gevlogen zeg! Echt super dat je met zoveel vreugde en mooie belevenissen terug kan denk aan Honduras.
Heel veel plezier tijdens je reis!
By the way, om je afscheid net iets makkelijker te maken....Antilliaanse Feesten komen er aan!! :)
Knuffel!

noelie

lieve Tessa heel veel sterkte bij alle afscheids, zal moeilijk voor je zijn .liefs Noelie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!